12 juli 2022

Hoe maak je een stapelkaartje?

 Hoi allemaal,

Vandaag ga ik jullie een leuk stapelkaartje laten zien en de beschrijving hoe ik dit gemaakt heb. Ik heb dit laatst ook van iemand anders geleerd en vind het zo leuk, dat ik jullie het graag laat zien.

Neem 3 stukken aquarelpapier, want we gaan met water werken, dus neem 250 of 300 grams.

De afmetingen zijn 21 x 8 cm, 17,5 x 5,5 cm en 14 x 3,5 cm.


Leg deze stukken papier zoals voorbeeld op elkaar en plak ze vast met wat schilderstape. Zorg er in ieder geval voor dat het niet te erg aan elkaar plakt en je het weer goed los kunt krijgen.


Daarna heb ik gestempeld met de grunge stempel 204. Een mooie bloemenstempel.


Als je ziet dat het bovenste papiertje helemaal goed gestempeld is dan haal je dat eraf en stempel je het volgende papiertje en zo doe je ze alle 3. 
Ik heb wel gebruik gemaakt van een stempelhulp, want zo weet je zeker dat je papier op z'n plaats blijft liggen en je op de juiste afstand stempelt.
Omdat ik de afdruk niet zo donker wilde, heb ik gestempeld met de stazon inkt en dan de bruine kleur Spiced Chai.




Daarna ben ik aan het inkleuren gegaan met waterverf, voor de achtergrond heb ik geel gebruikt en voor de bloemen paars en roze.


Zorg dat het goed doorloopt allemaal, zodat je geen rare randen krijgt in je werk. Kleur ook iets verder door dan dat je kaartje ophoudt, zodat je geen witte stukken meer ziet.


Uiteindelijk heb ik het geheel met foamtape verhoogd op elkaar geplakt en met een leuk tekstje het geheel afgemaakt.


De kaart nog op roze cardstock gemat en daarna nog op wit.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi,
Ik vind het super leuk als je een reactie wilt achterlaten. Ik lees ze altijd met veel plezier!
Groetjes, Ine