12 april 2022

Vlinders en bloemen Mixed Media, DT-klus voor de Foamtastische Huiskamer

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer met een beschrijving van een creatie die ik gemaakt heb.


Ik heb met foto's en tekst proberen duidelijk te maken hoe ik deze creatie gemaakt heb.


Ik gebruikte voor mijn creatie mijn craftmat en heb daar 3 kleuren bruin/geel op gewreven. Deze heb ik met water wat verdund en daar daar heb ik mijn craftpapier doorheen gehaald, om zo een leuke achtergrond te krijgen. Gewoon deppen met je papier in de inkt op je craftsheet, totdat je tevreden bent en bijna je hele pagina van inkt voorzien is.
De kleuren die ik gebruikt heb, zijn Brushed Corderoy, Gathered Twigs en Rusty Hings.




Als je vind dat er genoeg inkt op je papier zit, ga je het drogen met je heatgun. Om te voorkomen dat het papier krom trekt, moet je ook af en toe aan de achterkant blazen met je heatgun.



Daarna heb ik met verf en allerlei gevonden dopjes rondjes gemaakt op mijn papier. Denk hierbij aan doppen van drogisterijprodukten bijvoorbeeld, denk aan het rondje van de plakband. Er zijn in huis heel veel rondjes te vinden, die je normaal gesproken in de vuilnisbak gooit, maar die je voor mixed media goed kunt gebruiken.


Met het stencil butterfly mask van Just Lou heb ik met dezelfde rusty hings inkt wat aangebracht op de achtergrond van mijn papier, zo maar hier en daar wat aangebracht.


Met 1 van de stempels uit de grunge lijn heb ik ook gestempeld op mijn achtergrond. Ik doe dat met versafine inkt en plak de stempel dit keer ook op een stempelblok, zodat je het makkelijker kunt afdrukken.




Met de witte en zwarte poscastift heb ik accenten aangebracht en gespetterd.



Ook moet er natuurlijk een tekst op mijn creatie. Altijd leuk om een quote te zien.


Ik heb uiteindelijk van zwart papier nog wat rondjes uitgestanst voor mijn gaatjes van mijn planner te accentueren.


Creatieve groetjes weer van mij Ine ~ Creaine.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi,
Ik vind het super leuk als je een reactie wilt achterlaten. Ik lees ze altijd met veel plezier!
Groetjes, Ine