12 december 2021

Nieuw project voor de Foamtastische Huiskamer gemaakt

 Hoi mede-knutselaars, 

Laatst was ik weer eens lekker aan het stoeien met mijn kleinste gelliplate, de hexagon, zo'n leuke vorm vind ik dit om mee te werken.

Ik gebruik hiervoor aquarel papier en dan meestal 300 grams, omdat je met vocht werkt is dat fijner werken, anders trekt het papier te erg krom.

Ik had deze hexagon bewerkt met de distress oxide inkt Cracked Pistachio en Crackling Campfire. 

Daarna heb ik met een Studio Light Stencil gewerkt. Ik leg mijn stencils heel vaak vast op mijn magneetmat, dan verschuift het niet als je met je blending brush inkt aanbrengt. De zware magneten houden de stencils goed op hun plek, want als ze verschuiven wordt het er niet mooier op!



Daarna heb ik met zwarte Versafine inkt de stempel uit de Studio Light Grunge collectie gestempeld. Dit heb ik bewust half over mijn gelli plate afdruk gedaan, zodat het mooi in elkaar overloopt.


Later heb ik nogmaals de afdruk afgedrukt op 200 grams papier. Dit is iets dunner en daardoor fijner om uit te knippen.


Ik heb de bloemen gekleurd met de 2 bovenstaande kleuren en daarbij ook gebruik gemaakt van de kleur Barn Door. Ik gebruik mijn glasplaat om wat inkt op aan te brengen en met een kwastje ervan af te halen om in te kleuren.


Uiteindelijk knip je de bloemen uit en plak je ze verhoogd op, met 3D foam Tape. De achtergrond kan je dan vervolgens nog wat verfraaien met gelpennen en achtergrondstempels.



Mat je kaart vervolgens met een bijpassende kleur, ik heb hiervoor mint genomen en maak het verder af met een zwarte matlaag eronder, dan springt je kaart er goed uit. Uiteindelijk plak je er nog een bijpassend tekstje op uit het boekje van Jenine's New Awakening no. 1.




Ik heb er weer van genoten om dit voor jullie te maken en de stappen te noteren.
Tot de volgende keer maar weer!


Creatieve groetjes van Ine ~ Creaine


Ik wil dit kaartje mee laten doen bij:





4 opmerkingen:

  1. Found myself fascinated reading your post and understanding how the magic was achieved. This is so much my kind of thing I love it! Thank you for explain and also for sharing with us at We Love Stamping, good luck x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. A pretty design using inks, stamps and your Gelli Plate to build up the card, lovely to see you at We Love Stamping December challenge, thank you for joining in.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A great design using the different elements together. Thank you for sharing with us at We Love Stamping challenge.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi,
Ik vind het super leuk als je een reactie wilt achterlaten. Ik lees ze altijd met veel plezier!
Groetjes, Ine